Over Oude en Nieuwe doelen en vooral hoe je die gaat bereiken in 2011

Happy 2011

Een nieuw jaar, tijd voor nieuwe doelen?

Een nieuw jaar is begonnen. En na het optrekken van de vuurwerkdampen, oliebollenwalm, alcoholwaas (het was tenslotte een mooi feestje!), begint het gewone leven weer. Aan de slag. Gelukkig ligt er nog een hoop werkt te wachten. 2010 was een succesvol jaar voor je. Kan 2011 daar nog over heen? Een nieuw jaar is de perfecte gelegenheid om daar eens bij stil te staan. Om je doelen en hoe je die wil bereiken eens opnieuw en kritisch te bekijken voordat je het overzicht weer verliest in de dagelijkse drukte.

Het eerste dat je doet is goed nadenken over wat je doelen precies inhouden. Groeien, meer omzet, uitbreiden? Verbouwen om je klant nóg beter van dienst te zijn? Of ga je verder op de oude voet, omdat dat nou eenmaal goed werkt?

Heb je je doelen eenmaal geformuleerd, besteed dan ook eens een kwartiertje of zo aan hoe je de wereld gaat vertellen wat je te bieden hebt in 2011. Blijf je doorgaan met adverteren en reclame maken zoals je gewend was? Omdat dat nou eenmaal goed werkt? Of ga je je goede voornemens waarmaken en nu eindelijk eens werk maken van social media?  Was je in 2010 nog huiverig voor veel nieuwe media ? Ben je nog niet overtuigd van het nut van social media of denk je dat het alleen tijd kost en weinig oplevert? Geloof me: in 2011 kun je niet meer zonder. Je bent tenslotte ambitieus en wilt dat 2011 nóg succesvoller wordt dan het afgelopen jaar.

In 2011 gaat helaas niet alles vanzelf

En dan bedoel ik niet dat je je gelijk op twitter en Facebook moet storten om in het wilde weg jouw bedrijf te gaan promoten. Nee. Als je niet goed weet hoe deze nieuwe media in te zetten om jouw doel te bereiken, ga je je in 2o11 eens echt goed informeren over hoe en wat. Kennis is macht. Kies wat voor jou werkt, en stel realistische doelen. Je kunt altijd nog besluiten er van af te zien. maar dan heb je wel een bewuste en goed geïnformeerde keuze gemaakt in plaats van het gevoel te hebben achter de feiten aan te lopen. Wees je klanten voor, ontdek creatieve nieuwe mogelijkheden en verras ze daarmee. Niets maakt mensen enthousiaster dan een onverwacht extraatje.

“Zo gaat het in 2011 toch een beetje vanzelf.”

Een doordachte en doelgerichte communicatiestrategie voor 2011 gaat voor je werken. Met social media laat je je klanten voor je werken. Wanneer je je klanten inschakelt om jouw producten en diensten te gaan promoten, zul je zien dat je op een hele andere manier contact krijgt met ze krijgt. Zij gaan voor je werken. Zo gaat het in 2011 toch een beetje vanzelf.

Meer weten over Social media? Begin goed en lees vast dit artikel met zes voorspellingen over social networks in de toekomst. En ook dit interessante artikel over investeren in social media in 2011. Nog niet overtuigd of juist wel en wil je graag eens met me brainstormen over wat social media voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met me op!

Tot slot wens ik iedereen een mooi, succesvol, bijzonder en vooral Doelgericht 2011!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *