Gisteren kreeg ik een folder in de bus van NUON. Het was een aanbieding voor Slimme Zomerdeals. “NUON helpt u makkelijk te besparen.” De folder stond vol met besparingstips. Eerst dacht ik nog: wat aardig! Maar ik keek beter naar welke aanbiedingen het waren. Een HR-ketel met korting. Tochtstrips. Radiatorfolie. Spouwmuurisolatie. Mooi, zou je denken. Ware het niet dat mijn huis in 2005 gebouwd is, supergeïsoleerd is, tochtvrij is en bovendien stadsverwarming heeft. Van NUON notabene. En met mijn huis de hele wijk waarin deze folders bezorgd zijn.
Had NUON zich een klein beetje verdiept in haar doelgroep, had ze deze folders niet hoeven drukken en verspreiden in de Waalsprong. Had ze toch een hoop energie én kosten bespaard. Kosten die uiteraard aan ons, de klanten, worden doorberekend. Niet echt het goede voorbeeld.
Goed nadenken, kunnen ze hè!
Ik kreeg vandaag een foldertje in de deur van één of andere haar’specialist’. Met kortingsbonnen voor de Arnhemse vestiging. Terwijl er ook een filiaal in Hengelo zit…
Beste Johan,
Dank voor je reactie.
Mooi voorbeeld! Bedrijven kunnen er wat van. Ze maken hun folders soms zó, dat je niks anders kan dan ze rechtstreeks naar het oud papier verhuist. Knap hoor. 😉
Bij de knappe kappers lag het (uiteraard) iets anders. Zie de comments: http://johankoning.wordpress.com/2011/09/01/even-tussendoor-200-reclame-die-geen-knip-voor-de-neus-waard-is/