
photo credit: Marco Fieber/Ostblog.org via photopin cc
De beste marketingstrategie? Investeer in je bestaande klanten zodat ze euforisch worden en je bent verzekerd van een constante stroom van nieuwe klanten die aangestoken worden door elkaars enthousiasme.
Een verschijnsel waar ik al eens een boekrecensie over schreef en waar dit artikel op Marketingfacts over gaat. In een andere blogpost besteedde ik er ook al aandacht aan. Het werkt beter dan welke advertentie ook. Sterker nog, ik durf te beweren dat betaalde reclame zijn beste tijd heeft gehad. “Wij van WC-eend adviseren WC-eend” is het ironisch bedoelde, maar o zo ware voorbeeld van old school zelfpromotie. Wie zich anno 2014 echter nog kan permitteren zijn klant onbeschoft te woord te staan, is ten dode opgeschreven in de huidige transparante social media maatschappij. Alles ligt op straat, vraag maar aan T-mobile of Nutella. Investeren in je huidige klant, hem zo enthousiast maken dat hij fan en zelfs ambassadeur wordt van je merk. Dat is het enige én toekomstbestendige middel voor een gestage stroom nieuwe klanten. Hoe je dat doet? Zet je advertentiebudget in om je bestaande klant superenthousiast te maken. Nog meer hulp nodig? Bel me! 😉